כמה עולה מסוק רובינסון

כמה עולה מסוק רובינסון זאת שאלה שלפני שעונים עליה יש להבין את מהותה. מסוק רובינסון זה בעצם מסוק של יצרנית מסוקים בשם זהה. אמנם יש לה מספר דגמים אבל הארץ קיים רק אחד. לאמתו של דבר מדובר במסוק קל עם קיבולת ל-4 נוסעים כולל הטייס. המסוק נחשב לזול ביותר בארץ מבחינת עלות לשעה. אלא שעקב התחרות העזה בין מפעילי טיסות המסוקים יש מי שמציע מסוק מרווח יותר באותו המחיר. בכל אופן מחיר של רובינסון מהדגם המדובר עומד על מיליון דולרים בתצורה היוקרתית ובאזור ה-600 אלף דולר בתצורה הפשוטה ביותר. ישנן ערים בחו"ל שבהם הרובינסון מנצל את גודלו הזעיר יחסית על מנת לנחות במנחתים עירוניים שממוקמים מעך גבי גורדי השחקים.

גם עבור צוותי טלוויזיה צריך מעת לעת להשכיר מסוק. בעיקר כדי לצלם אירועים מיוחדים כגון שיטפונות, תהלוכות ועומסי תנועה גדולים במיוחד. לפני שמשכירים את הרובינסון כדאי לוודא שיש לו יומן פעילות מסודר וחתום על ידי האנשים הנכונים במקומות הנכונים. בארץ יש שתיים וחצי טכנאים שמוסמכים לבדוק ולהכשיר כלי טיס להמראה. במקרים שבהם אין לספק את המסמכים הדרושים שמוכיחים את היסטוריית הטיפולים, יש לשקול מחדש האם שווה להסתכן שכן בעת תקלה אין מה לעשות בלאו הכי והמסוק עתיד להתרסק.

מצד שני אל לכם לוותר על חוויית הטיסה במסוק. חשוב להבין כחי המסוק מתנהג בדרך שונה בתכלית ממטוס. אין מקום לשום השוואה בין טיסות במסוקים לטיסות במטוסים. הקשר היחיד זה הצורך באישורי המראה ונחיתה והעובדה שמדבור בכלי טיס. מעבר לכך הם רחוקים כמזרח ממערב. לא בכדי בחיל האוויר במסגרת קורס הטיס יש הפרדה בין מגמת מטוסים ולמגמת מסוקים. אם כי מי שיש לו ניסיון בהטסה של אחד מהם לא יתקשה להטיס את השני לאחר תרגול קצר.

תגובות

כתיבת תגובה