טיסה / טיסות במסוק בשמי הארץ

טיסה במסוק בשמי הארץ שונה בתכלית מטיסה במטוס מעבר לסוגיה של מחיר. בעוד שהמטוס מוגבל להמראה ונחיתה בשדות תעופה ובמנחתים תקניים בלבד, המסוק יכול לאסוף אתכם ממש מפתח ביתכם. המסוקים בנויים כך שהם יכולים להביא אתכם מכל נקודה אל כל נקודה ללא כל צורך במנחתים או מסלולים. כל עוד יש משטח יחסית מאוזן ואין מפגעי בטיחות בדמות עצים, עמודי חשמל ועמודי שבת, ניתן לנחות ולהמריא ללא כל הפרעה במשך כל שעות היממה.

בבליץ ההופעות של יום העצמאות, עת מיטב האומנים מדלגים בין מספר מופעים, המסוק מהווה כלי תחבורה יעיל במיוחד. באמצעותו ניתן לחסוך שמני נסיעה יקרים וארוכים בין המופעים. מסוקים רבים מעוצבים מבחינת תצורה פנימית כך שהם יתאימו לאנשי המעמד הגבוה. הכינוי של אותם מסוקי זה לימוקופטר, על משקל לימוזינה. באירופה נהוג להטיס אח"מים משדה התעופה שבו הם נחתו עם המטוס הפרטי שלהם אל עבר נקודת מפגש בסמוך למקום שבו מתקיימת הפגישה או האירוע שלשמו באו.

בארץ רוב הטיסות הם של אנשי תקשורת שצריכים לבצע צילומי אוויר או מי שמתפנק לכבוד הבר מצווה. ישנם אין ספור דוגמאות לשימוש המושכל במסוקים. החל מאנשי העסקים שמדלגים באמצעותם על הפקקים ועד לחולים שמתפנים לבתי חולים לאחר פציעה בתאונת דרכים. יש גם מקרים שבהם אברכים חוגגים בהר מירון בהילות ל"ג בעומר ומיד לאחר תיקון החצות טסים עם המסוק למטוס שממתין להם בנתב"ג. בכל הנוגע לטיסה עם מסוק לחו"ל פה כבר יש קושי מסוים כי הטווח של הטיסה שלהם מוגבל יחסית. אבל מי שרוצה יכול בהחלט לטוס לירדן או לסיני במסוק. סוגיה שיש לקחת בחשבון מבחינת טיסה לחו"ל זה שעל מנת לשוב צריך לעבור בידוק ביטחוני ואת זה ניתן לעשות אך ורק משדה תעופה שבו יש שירותי של אנשי ביטחון ישראלים.

תגובות

ינואר 19, 2017
יש לנו פנימיה של ילדי רווחה שנמצאים אצלנו כל השנה כי אין להם בית.... ואנו רוצים לשמח אותם במשהו לא שיגרתי! בתודה מראש עמרם 0548487626

כתיבת תגובה