טיסה במטוס פרטי זה הרבה מעבר לפינוק או צ'ופר. ראשית, יש להבין כי ישנן שתי קטגוריות עיקריות של טיסות פרטיות. הראשונה הינה של מטוסים קלים בסגנון טיסה בשמי הארץ. השנייה והיותר משמעותית זה של טיסות המנהלים. ברמה של עלות, מדובר על מוצר של כמה אלפי שקלים לכל הטיסה ומוצר של כמה אלפי שקלים עבור שעת טיסה אחת. טיסת מנהלים פרטית עולה בין 4,000 שקלים ועד מאות אלפי דולרים.

השאלה כמה עולה טיסה הינה שאלה פתוחה. בין אם אנחנו מדברם על המוצרים העממיים ובין על מוצרי הפרמיום, ישנם הרבה פרמטרים משתנים בכל טיסה. החל מסוג המטוס, דרך טווח הטיסה, מספר הנוסעים ועוד. כמו כן, בקטגוריית הפרמיום יש פרמטרים נוספים כגון שדה היעד ומדינת היעד, שכן יש תעריפים של מסי נחיתה ומיסי נמל. כמו כן יש סוגיות של שירותים משלימים כגון הסעות ושאר סידורי VIP שמתווספים למחיר הסופי.

בהקשר של טיסה בשמי הארץ, הרי שגם פה יש מוצר מוזל ומוצר פרמיום. ניתן לטוס למשך שעה במטוס בוכנה רועש אבל כזה שממש מאפשר לחוש את הטיסה. מנגד, ניתן להמריא במטוס סילון וליהנות מארוחת גורמה ושאר פינוקים כך שממש מתנתקים מהסביבה. טיסה במטוס מנהלים מאפשרת לחוות למשך זמן הטיסה את מלוא התפנוקים של האלפיון העליון.

בכדי לארגן טיסה פרטית, מומלץ לפנות לברוקרים שמתמחים במציאת המטוס הנכון במחיר הנכון. מדובר על מערכת מורכבת של ספקים שרק מי שמתמחה בתחום יודע לאתר ולהתמקח כראוי על מנת להשיג את העסקה המנצחת. בהרבה מקרים בעלי המטוס והלקוח הפוטנציאלי נמצאים באותה עיר ואפילו באותו בית משרדים אבל לא יודעים זה על קיומו של זה. פה הברוקר נבחן במלוא עוזו.

תגובות

כתיבת תגובה