כמה עולה מטוס סילון ? לפחות מיליון דולר. כמובן שיש עוד נתונים שבהתאם אליהם ניתן לתמחר ביתר דיוק. מטוסי סילון זה גם בואנג ג'מבו 747 וגם מטוסים קלים במיוחד של חברת הונדה. השיקול האם לקנות מטוס סילון או טורבו פרופ הוא פועל יוצא של טווח טיסה, תצרוכת דלק והעדפה אידית. יש דגמים של טורבו פרופ שלא נופלים מהדגם המקביל של הסילון מבחינת ביצועים. יתרה מכך, יש מקרים שבניגוד למקובל ולרוב המקרים, העלות של המטוס הסילוני נמוך מבחינת תצרוכת דלק למייל אל מול הדגם של הטורבו פרופ. הרבה בעלי מטוסים מעדיפים לטוס בטורבו פרופ בגלל חיבה לסגנון ולחוויית הטיסה. אבל מבחינת הרוב המכריע ההעדפה זה לסילון בגלל היכולת לבצע עבודה במטוס ממש כמו במשרד. בטורבו פרופ תמיד יש קצת יותר רעש ותצורה פחות נוחה לעבודה.
מטוסי סילון פרטיים מחלקים ל-4 קטגוריות. יש דגם קל מאוד שעולה עד מיליון דולר עבור מטוס חדש. יש את גדם הקלים שעלותם כבר מאמירה ל-5 מיליון עבור דגמים מסוימים. הקטגוריה הבאה היא של מטוסים גדולים. אלו כבר עולים בין 10 ל-20 מיליון דולר. ברמה הגבוה ביותר יש את התותחים הכבדים, אלו שעלותם מאמירה עד לרף 50 מילוין הדולרים. מעבר לכך זה כבר המטוסים שמוכרים לנו מתחום הטיסות הסדירות שפשוט מסודרים בקונפיגורציה של מטוס פרטי. פה כבר מדובר בעלות של מאות מיליוני דולרים. מן הראוי לציין שגם עבור האחרונים יש לא מעט קונים. יש גם כאלו שיש להם צי שלם של מטוסים פרטיים כגון שייחים סעודים ואוליגרכים רוסיים. יש אפילו מעצבים שמתמחים בעיצוב פנים עבור מטוסים פרטיים שכבר הפך לנישה בתוך התחום הכללי של עיצוב הפנים.
תגובות