שיעור טיסה על מסוק

שיעור טיסה על מסוק למראית עין, זה אותו הדבר כמו שיעור על מטוס. אלא שלמראית עין בלבד. ראשית יש להבין את ההבדל המהותי בין מטוס למסוק. מטוס זה כלי טיס עם כנף קבועה. מסוק זה כלי טיס עם כנף מסתובבת. מבחינה טכנית מדובר על הבדל דומה לאופנוע ומכונית. שניהם מוגדרים כלי תחבורה לכביש אבל בפועל נדרשים כישורים ומיומנויות אחרות. בהקשר של מטוס מול מסוק הרי שהמסוק דורש הרבה יותר עבודה וריכוז לעומת המטוס.

במטוס יש ריכוז מאמץ בהמראה, לאחר מכן מפעילים טייס אוטומטי ולבסוף צריך ריכוז בעת הנחיתה. במסוק המאמץ הוא כל הזמן. נכון להיום אין מסוקים עם טייסים אוטומטיים. טייס מסוק חייב כל העת להתעסק בשמירה על איזון ועל ריכוז. מכאן שגם מי שמגיע כדי ללמוד להטיס מסוק נדרש להרבה יותר תרגול לפני שהוא מסוגל לתפוס פיקוד ולהטיס אותו בכוחות עצמו.

מחיר של שעת טיסה במסוק מבחינת עלות תפעולית מוערכת בקרוב ל-3,000 שקלים לשעה. לכך יש להוסיף שכר למדריך הטיס וכן תשלומים נלווים לשדה שבוא מתבצעת הפעילות. סיבה נוספת שבגינה למסוק צריך להקדיש יותר שעות תרגול זה העובדה שאין מצב של דאייה ונחיתת חירום במידה והמנוע חדל לפעול.

למי שרוצה להטיס מסוק אבל קצר באמצעי התשלום הנדרשים, ניתן להציע להטיס מסוקי צעצוע. אלא שלא מדובר על צעצועים לילדים אלא על דגמים מתקדמים בשלט רחוק. זה אמנם לא דומה כהוא זה לדבר האמתי, אבל בהחלט מהווה אתגר בפני עצמו. אופציה נוספת זה עבודה בשדה התעופה בתמורה למימון השיעורים. ישנה תכנית מקובלת שבמסגרתה מסייעים בתחזוקה השוטפת של מסוקים והתמורה במקום שכר זה צבירת שעות לימוד. ברוב המקרים יש הנחות במסלול זה שכן המדריכים מעריכים את מי שמוכן להשקיע בתמורה להגשמת החלום.