רשיון טיס על מסוק זה אתגר לא קטן גם מבחינת העלות ובעיקר מבחינת החוויה. על פניו להטיס כלי טיס בכלל זה שמע רומנטי ומושך. לא בכדי כבר ניסו איקארוס ודדאלוס לחכות את מעוף הציפורים. אלא שכניסה לעובי הקורה מגלה עולם שלם של מונחים טכניים וכישורים מוטוריים שלא כולם התברכו בהם. החל מיכולת לבצע מספר משימות במקביל, דרך התמצאות במרחב, חסינות מפני בחילות ועד הקפדה על הפרטים הקטנים.

טיסה במסוק זה לא כמו נסיעה על הכביש. בשמיים כידוע אין שוליים וכל תקלה קטנה, בעיקר במסוקים, מחייבת נחיתה מידית. היכולת לנטוש מסוק בעת מעופו אינה קיימת. כמו כן לא נתן לדהות עמו כמו עם מטוסים מסוימים. פן נוסף של הוצאת רשיון טיסה על מסוק זה עמידה במבחנים תיאורטיים. טיס בכלל זה תחום שמעבר ליכולת הטכנית הבסיסית גם דורש הרבה תיאום ותכנום מוקדם מול רשויות התעופה. היותר ובשמיים אין רמזורים וצמתים, חשוב מאוד שכל כלי טיס שעולה לאוויר יעשה זאת לאחר קבלת אישור המראה ואישור נתיב מהרשות המקורבת ביותר.

בארץ החלק הארי של הטיסות הקלות מקבלות את האישור ממרכז הבקרה בנתב"ג. ככלל אין כלי טיס, מטוס או מסוק שממריא ללא אישור. במידה וכן הוא מייד מקבל הוראה לנחות חזרה ואם מסיבה כלשהי הוא ממשיך במעופו, מוזנקים לעברו מטוסי קרב.

מי שרוצה להוציא רישיון טיס חייב לפנות גם כסף וגם זמן. חשוב לדעת כי רישיון עבור הטסת מסוק דורש יותר שעות לימוד ותרגול. אלא שבמסוקים יש קטגוריה אחת בלבד ואילו במטסים יש לפחות 4 קטגוריות שונות. מתחילים בקלים ולא לאט עוברים לכבדים בהתאם לניסיון המצטבר. בטווח הקצר למסוק נדרש יותר זמן, בטווח הארוך רישיון למטוס זה הליך מורכב ויקר יותר.