כמה עולה מסוק רובינסון אמתי להשכרה לחתונה או לטיסה לחיפה? התשובה תלויה בהגדרת המשימה כמו גם בסוג המסוק. מסוק למטרות צילום זה דבר אחד ואילו מסוק לבר מצווה זה עניין אחר לגמרי. כמו כן יש הבדל בין מסוק חד מנועי לדו מנועי. חשוב רק לציין כי בארץ אין מסוקים דו מנועיים להשכרה או לרכישה. רק לצבא יש מסוקים דו מנועיים ואלה מן הסתם אינם ניתנים לשימוש אזרחי. מעת לעת ישנם מיליונרים עמידים שמגיעים עם היאכטה שלהם לעגינה באחת מהמרינות שלחופי הארץ ושיש להם מסוק על גבי היאכטה. הם נוהגים להגיח מהיאכטה אל נקודות שונות בארץ עם המסוק ובמקרים מסוימים נוהגים להעניק את המסוק לשימוש של מכרים או שותפים עסקיים. אבל מבחינת הציבור הרחב יש שתיים וחצי חברות שמציעות מסוקים להשכרה למגוון מטרות. בהקשר של המסוקים הזרים של בעלי היאכטות שצוינו לעיל חשוב לדעת כי ברוב המקרים התנאי לטיסה בשמי הארץ זה נוכחות של טייס ישראלי לצד הטייס המקורי. מסוקים זרים אינם טסים לארץ מחו"ל אלא במקרים חריגים.

לחוויות ביאכטות אתם מוזמנים לשכור שירות של יאכטה להשכרה לאירועים פרטים ועוד..

אחד המקרים הבודדים שבהם מסוקים זרים מבצעים טיסה מחו"ל לארץ זה טיסות אימון של חיל האוויר המלכותי הבריטי. ישנו בסיס של חיל האוויר הבריטי שממוקם בקפריסין. מדי פעם הם מבצעים טיסות לירדן למטרות אימון. בגלל שיש להם מגבלה של טווח טיסה אזהם נוהגים לנחות בנתב"ג למטרות תדלוק ולאחר מכן ממשיכים ליעדם. היות ומסוקים לא מבצעים טיסות סדירות אז כל טיסה של מסוק זר בשטח הטריטוריאלי של ישראל מחייב הנפקת אישורים חריגים. יש מנגנון שלם שמכונה ממל"ט (מרכז מיוחד לאישור טיסות) שבודק כל בקשה לגופה לפני הנפקת האישור. מדובר על תהליך שלוקח יום שלם ובטח לא מעכשיו לעכשיו. כלל זה חל לא רק על מסוקים אלא על כל כלי תחבורה זר שמבקש להיכנס למרחב הטריטוריאלי של ישראל. כיום יש גם מנגנון בקרה על שלט או עם שלט שמאפשר זיהוי כלי טיס המתקרבים לארץ כבר מאזור קפריסין.