טיסה פרטית במסוק זאת בעצם הדרך הנפוצה יותר לחוות את הטיסה בהליקופטר. הרי אין בארץ שירות של טיסות מסוק סדירות. גם בחו"ל אין ממש קו של טיסות במסוק שאינן מוגדרות בתור פרטיות. גם אם יש קו דוגמת זה שמקשר בין שדה התעופה של ניו יורק לבין מרכז מנהטן, הרי שהוא פועל פר הזמנה ולא על בסיס שעות קבועות. העלות של טיסה מוסקת עומדת על אזור ה-4,000 ₪ לעת טיסה. אלא שניתן לחלק את העלות בין כל הנוסעים במסוק. סוגית העלות מול תועלת איננה שחור ולבן. חוץ מהעלות הכספית יש תמיד שיקולים כבדי משקל לא פחות מהפקת תועלת אופרטיבית, חיסכון או רווח של זמן, אלטרנטיבה ועוד.

היתרון הגדול ביותר של הטיסה הפרטית בכלל ובמסוק בפרט זה השליטה המוחלטת בלוחות הזמנים. כלומר, ניתן להמריא ולנחות לפי איך שמזמין הטיסה מוצא לנכון. במקרה של מסוקים, ניתן גם לנחות או לדלג לכל נקודה ללא כל קשר לזמינות של שדה תעופה בקרבת מקום. כל פיסטין בנגב וכל ואדי בגליל יכול לשמש כמנחת. כך שניתן לטוס עם בת הזוג לנ"צ כלשהו, לערוך פיקניק רומנטי ולאחר מכן ליהנות מאיסוף והמשך טיסה אל עבר הצימר שמחכה.

ישנם לא מעט ישראלים אמידים שנוהגים לנחות בנתב"ג מהטיסה הבינלאומית ושם מחכה להם כבר מסוק שלוקח אותם אל ביתם באזורי הגליל והגולן. למי שטרם חווה טיסה במסוק בימיו הרי שמדובר בחוויה של להרגיש ובהיעקר לראות את החיים מזווית קצת אחרת. ישנם לא מעט אנשים שלאחר טיסה מקרית במסוק החלו ללמוד טיסה. אמנם לא כולם מסיימים ומוסמכים להטיס כלי טיס, אבל הכוונה פה הנה להראות את הכוח והאנרגיות שטמונים בטיסה במסוק.