השכרת מסוק לצילום ברחבי האץ זאת חוויה מסוג אחר. צילום מוטס זה נישה בתוך עולם הצילום. ישנם צלמים שמתמחים בכל תצורות הצילום מן האוויר. החל מצילומי נוף באמצעות מצלמות סטילס ועד צילום סרטי קולנוע באמצעות ציוד צילום מתקדם. האתגר הגדול של צילום ממסוק זה להבטיח צילום איכותי שניתן יהיה לעשות בו שימוש.

יש בארץ שתי חברות שמציעות שירות של השכרת מסוק לצילום. יש לכל אחת חצובות וציוד נלווה במיוחד על מנת לאפשר צילום מכל סוג ובכל תנאי. לעיתים משלבים מספר פרויקטים במקביל על מנת לחסוך בעלויות הגבוהות יחסית של שעת טיסה אחת. ברוב המקרים כאשר משכירים מסוק ליום צילום סוגרים מראש על יום צילום שלם. העלות של השכרת ציוד צילום, צוות צילום ומסוק יכולה להגיע לכדי 20,000 שקלים חדשים. ברוב המקרים מדובר על פרויקטים נרחבים שהצילום האווירי מהווה רק חלק מתוך כלל המכלול. הפקות מקצועיות יודעות לתכנן יום צילום מוטס כך שבכל רגע נתון יהיה ניצול אופטימלי של כלל האמצעים. כך שגם בעת הנחיתה לתדלוק יש תכנית לצילומי השלמה מהקרקע. בארץ זה קצת פחות נפוץ אבל בהוליווד נהוג לתמחר כחלק אינטגרלי מהתקציב של כל סרט מדרג בינוני ומעלה לפחות יום צילום אווירי אחד. בסרטי פעולה עתיקי תקציב יש אפילו סצנות שמעורבים בהן מספר מסוקי צילום במקביל. בהקשר זה תמיד ניתן להיזכר בסצנת המסוקים המפורסמת בסרט המיתולוגי האפוקליפסה עכשיו. בסצנה עצמה נראים עשרה מסוים בעת מעופם כאשר בפועל היו עוד 3 מסוקים שצילמו את כל העשירייה ממספר זוויות.

כיום גם יש מסוקים בשלט רחוק שניתן להצמיד להם סמארטפון ולהשיג תוצאות מעניינות למדי בהיבט של צילום. כמו כן ניתן לשדר מהם בשידור חי לרשת.

סוגי המסוקים שלנו:

BK 117

Sikorsky 76C++

Bell 429

Airbus BO 105

Bell 206

רובינזון R22

רובינזון R44