טיסה במטוס פרטי זאת התנסות מומלצת שמן הראוי לעבור אותה פעם בחיים. מטוס פרטי יכול להיות בוכנה קל, סילון מנהלים, פעלולים ואפילו קרב. העלות של טיסה, כל טיסה עומדת על לא פחות מאלפי שקלים לשעת טיסה בודדת. כמובן שככל שיותר אנשים חולקים את העלות אז כל אחד משלם פחות. מכאן ההבדל שבין טיסה שמכילה מאות נוסעים לבין טיסה של נוסע בודד או מספר נוסעים בודדים. טיסה במטוס קרב בתשלום יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים לבן אדם היות ומדובר בנוסע בודד ובנישה מאוד מבוקשת שלא ניתן להשיג בקלות. בארץ למשל האופציה הזאת כלל איננה קיימת. גם בחו”ל מדבור במספר אתרים שניתן למנות על כף יד אחת. מי שבאמת מתעניין בארגון טיסה פרטית, מכל אחת מהקטגוריות, מומלץ שיערוך חקר שוק שכן יש לו מעט מטווחים שמציגים עצמם כבעלי מטוסים או חברות תעופה ולמעשה רק מחברים ביניכם לבין החברות ואגב כך גוזרים עמלה נאה.

ברמת העיקרון, כל טיסה שאינה טיסה סדירה היא טיסה פרטית. טיסות הצ’ארטר למשל הן על פי ההגדרות היבשות טיסות פרטיות לכל דבר ועניין. בפועל כשמדברים על טיסה פרטית הכוונה לטיסות מנהלים. אלו כאמור הן טיסות הפרמיום שמשרתות בעיקר את האלפיון עליון. המונח פרטית מתייחס לעובדה שניתן להרים טיסה בתוך שעתיים. בנוסף, הפרטיות באה לידי ביטוי ביכולת לקבוע מהיכן תהיה ההמראה והיכן היא תנחת. כל מי שידו משגת יכול לקבוע את כל מרכיבי הטיסה, החל מסוג המזון ועד נתיבי הטיסה, כל עוד זה עומד במגבלות של חוקי התעופה הבינ”ל. ישנם גם מקרים שאינם מעידים על הכלל שבהם נתיבים מסוימים אושררו במיוחד עבור טיסה מסוימת שבעליה הסכים לממן. כך ניתן לחסוך נחיתה נוספת שמשמעותה עלייה במחיר הטיסה הכולל.